Actualització sobre Contingut Útil de Google Search

[ Publicat: 14/09/2023 ]  [ Actualitzat: 19/01/2024 ]

Actualització sobre Contingut Útil de Google Search - Contingut Útil

Actualització sobre Contingut Útil de Google Search

[ Publicat: 14/09/2023 ]  [ Actualitzat: 19/01/2024 ]

Actualització sobre Contingut Útil de Google Search - Contingut Útil

Actualització sobre Contingut Útil de Google Search

[ Publicat: 14/09/2023 ]  [ Actualitzat: 19/01/2024 ]
Actualització sobre Contingut Útil de Google Search - Contingut Útil

Anàlisi de Ricard Menor, Consultor SEO sènior

Aquest 14 de setembre del 2023, Google Search ha llançat una significativa actualització orientada a valorar el contingut útil i devaluar els continguts més buits; aquest “update” està generant un impacte important al món del SEO i pot portar conseqüències per a les empreses que competeixin o vulguin competir en línia.

Aquesta actualització, que com totes es troba en constant evolució, cerca recompensar el contingut que proporciona una ajuda, una resposta o solucions fiables a la consulta: en resum, experiència satisfactòria per als usuaris. Per contra, penalitza el contingut que no compleix les expectatives inescrutables del sistema.

Ricard Menor, experimentat consultor SEO freelance amb més de 20 anys al sector, ha analitzat detalladament aquesta actualització i ofereix les seves observacions, destacant la seva rellevància afegida als preexistents conceptes d’EAT (Expertise, Autoritat, Confiança) i YMYL (Your Money Your Life).

Cal afegir que EAT fa un temps que afegeix una altra “E” que certament justifica encara més el desenvolupament de l’actualització sobre continguts útils: EXPERIÈNCIA pràctica en el camp del qual s’escriu o opina. Com es pot apreciar, tot va en la mateixa direcció.

Ricard Menor

El Sistema de Contingut Útil de Google Search i el seu impacte conjunt amb EEAT i YMYL

El sistema de contingut útil de Google Search és un senyal clau utilitzat pels algoritmes de classificació automatitzats de Google per assegurar-se que els usuaris trobin contingut valuós i autèntic en els resultats de cerca. Aquest sistema, que està en constant evolució, busca destacar el contingut optimitzat per a usuaris i escrit per persones (citant literalment a Google) que a més siguin qualificades o expertes, alhora que redueix la visibilitat de contingut que no compleix amb les expectatives per als usuaris .

Ricard Menor subratlla que aquesta actualització té un impacte significatiu juntament amb l’avaluació d’EEAT (Experiència + Expertise, Autoritat, Confiança). Si les coses van bé, és a dir que l’actualització sigui beneficiosa per al lloc web d’una empresa, s’anirà notant una millora incremental als resultats. No obstant això, l’empresa que pateixi aquesta actualització automàtica veurà baixar el rendiment del seu posicionament SEO.

Es remarca el caràcter global i multiidioma de l’actualització, així com que afecta tot el lloc web i no només la pàgina o pàgines que no passin el tall.

Ricard Menor, consultor SEO sènior

Com afecta aquest sistema a un lloc web i als sectors sensibles a YMYL

L’afectació pot ser desastrosa per a l’empresa que no hagi fet les coses gaire bé. Google parla de mesos quan es tracta de veure progressos en els rànquings després de fer millores significatives i detectables per tot el lloc web. Això implica necessàriament coneixement SEO i recursos aplicats al problema, coses de què molt poques companyies disposen internament.

Si hi ha un bon moment per valorar la col·laboració d’un consultor SEO freelance, probablement sigui aquest.

Ricard Menor, assessor acreditat ACCIÓ 2015-2019 (Generalitat de Catalunya)

L’actualització sobre contingut útil pot ser especialment rellevant per a llocs web relacionats amb YMYL (Your Money Your Life), que comprenen temes crítics com la salut, les finances i la seguretat. Aquests llocs estan sota un major escrutini quant a la seva qualitat i credibilitat, ja que poden afectar directament la vida i el benestar dels usuaris. L’actualització de contingut útil cerca també assegurar-se que el contingut relacionat amb YMYL sigui fiable i útil per als usuaris, redundant sobre els efectes de l’actualització pretèrita que dóna nom al paradigma YMYL.

Aquest professional destaca que no només els llocs YMYL han de prestar especial atenció a la qualitat del seu contingut i la credibilitat dels autors. Indústries, serveis, distribució, tothom que pugui treure profit o “sortir escaldat” del rendiment que li tregui als resultats orgànics de Google (SEO) té un deute amb aquesta actualització de Google.

Retirar o millorar el contingut de baixa qualitat pot ser essencial per mantenir una bona classificació en els resultats de cerca, és a dir aconseguir i mantenir rankings de negoci als resultats de cerca de Google. Això és una cosa que ja hauria d’estar arreglada des de fa temps, ja que amb aquesta nova actualització la cosa s’ha complicat encara més. Com ja s’ha remarcat, fallar en això pot significar un llarg període de foscor i treball dur simplement per sortir de nou a la llum.

És el moment perfecte per demostrar la “E” d’Experiència pràctica sobre allò que s’exposa. Complint tots aquests paràmetres, juntament amb la dedicació rigorosa a les tasques habituals en SEO (tant senzilles com complexes), les empreses amb presència web tenen molt a guanyar si juguen bé les cartes.

No és qüestió de posar-se frenètics amb el SEO, tot el contrari: és una disciplina que demana tranquilitat, meditació i sobretot, experiència i coneixement específics.

El Futur de l’Actualització de Contingut Útil

Google Search perfecciona regularment la manera com el seu sistema detecta contingut no útil i avalua la qualitat dels llocs web en termes de (E)EAT i YMYL. Quan es produeix una millora notable, com augmentar o fer més visible el contingut útil en una majoria de pàgines del vostre lloc web, el posicionament en els resultats de Cerca de Google es pot veure beneficiat. Això vol dir que les estratègies de SEO han d’estar en constant adaptació per mantenir-se al dia amb les darreres actualitzacions i no perdre de vista les anteriors.

Si la ratio volum/qualitat forma part de l’equació, no serà el moment de tornar a utilitzar l’infravalorat recurs de les microwebs o microsites?

Ricard Menor

L’actualització sobre contingut útil de Google Search té un impacte significatiu en el posicionament SEO dels llocs web, però no és només això: hi ha llibres sencers sobre actualitzacions de Google i això només és una part, la manera de fer les webs, la validesa SEO dels continguts, les paraules clau, els enllaços… L’anàlisi i la gestió per part d’experts és crucial per comprendre i adaptar-se a aquestes dinàmiques en canvi constant en el món del SEO.


Compartir: